Week 5 De laatste week hier …. Maandag 13 juli t/m zondag 19 juli 2009

De laatste week alweer en deze week krijgen week nog maar 2 nieuwe asana-s te leren en voor de rest krijgen we les in een techniek om te mediteren. Deze week vliegt voorbij.

Op dinsdag heb ik een rare hond-kat situatie hier. Na het ‘ontbijt’, nou ja om 11 uur is het eigenlijk meer een brunch (een hele lekkere tofu burger) zit ik achter de laptop op het balkon als ik de kat zie bij de buren. Omdat de buren weggaan en ik eindelijk bij de 7-eleven melk heb gekocht voor de kat, is nu het moment dat ik haar dat kan geven. Dan komt er een hond de trap op geklommen bij de buren, wat ze heel goed doet trouwens met 3 poten (1 de helft korter of geamputeerd of zoiets), dus de kat begint te grommen. Dus ik haal de kat daar weg en neem haar mee naar mijn balkon en geef haar de melk. Maar dan komt diezelfde hond ineens de trap op naar mijn balkon en zit ik met een bange mauwende kat en een hond die zich van geen kwaad bewust is. Dus ik doe de deur van de bungalow dicht en lok de hond weer naar beneden. Gelukkig, ze gaat naar beneden. De kat is weer veilig…todat de hond weer het balkon op komt. Ik probeer haar met een bak water weer naar beneden te krijgen, maar helaas.. ze vind het wel best en gaat lekker liggen in het hoekje bij de deur. De kat kijkt angstig en met verschrikte ogen naar de hond en ik hou de deur maar even dicht. Ik leg maar een kussen op het bed ..kan ze wat tv kijken. Net als mijn katten thuis, vind ook zij yoghurt heel lekker. Ze is echt heel erg lief, voor een kat in het ‘wild’, en zo mak als een lammetje en ze doet me denken aan Sammie en Fiebie, dus van mij krijgt ze elke keer wel wat eten en water.

Op woensdag is er om 1 uur een speciale womens meeting in de Blauwe Yoga hal (er zijn 3 hallen; een hal op het Resort, een groene en een blauwe hal en deze twee liggen dichtbij het strand een stuk verderop. Op dit moment worden er 2 nieuwe hallen gemaakt. Een hal is eigenlijk een groot stuk stenen vloer met 1 stenen muur en de andere muren zijn van gaas of dik plastic gemaakt. En er is een plafond van gaas om de insecten tegen te houden). Deze meeting gaat over vrouwelijke ‘issues’ en hoe je dit met yoga kunt veranderen, verbeteren of mee kan omgaan.

Maar goed, ik kom Caitlin uit Canada tegen en vraag of zij ook naar deze meeting gaat maar zij gaat met Paul, een Nederlandse jongen vandaag snorkelen. Ik mag haar scooter lenen en dus ga ik om kwart voor één op weg. Ik weet ongeveer wel waar het is, ik ben er nog maar één keer geweest en het is na de 7-eleven.

Ineens komt Nelleke, uit Nederland, naast me rijden en we zeggen wat en dan opeens gaat ze langzaam rijden. Dan opeens gaat ze naar links en ik begrijp dat ze de weg links in wil gaan. En dus ik ga van de weg af en wil een bocht maken en er ligt een heleboel zand en ineens… boem..gaat de scooter onderuit. Ik zie en voel het gebeuren en ik weet dat ik de scooter niet meer kan houden. Dus daar lig ik… op de weg. Ik sta op een beetje beduusd en sta wat wankelig op mijn benen. Er komt gelijk een man aan en die zet de scooter rechtop. Achter ons komt Kush (de Indische man die hier heel veel lezingen geeft) aan en vraagt hoe het gaat. Ik voel wel dat ik hier en daar geschaafd ben, maar dat dringt nog niet helemaal tot me door. Maar mijn handen zijn wat geschaafd, mijn knieën en ben wat gewond bij mijn tenen.

Ook al leek het een val van niets, toch gaan die schaafwonden heel snel. Nelleke gaat met me mee naar de phanrmacie een stukje verderop. Daar helpt de man van de apotheek me met het schoonmaken van de wonden. Als alles weer een beetje redelijk eruit ziet, gaan we alsnog naar de lezing, die heel interessant is.

Het is al de 3e keer dat ik iets raars heb en ik begin te denken dat het slechte karma is. Maar Suzy verzekert me dat iedereen op het eiland een keer van zijn of haar motorbike val en ze noemen het hier dan ook de ‘Koh Pangan tattoo’. Dat stelt me dan wel weer wat geruster. Maar vervelend is het wel.

Op donderdag hangt er een rare leuke sfeer op het resort of het is misschien gewoon mijn waarneming dat ik het een rare leuke dag vind. De yoga gaat goed ondanks dat ik mijn knieën niet goed kan gebruiken. Ik kan er niet op leunen dus ik improviseer een beetje met bepaalde oefeningen. We oefenen de headstand opnieuw, één van de top 3 asanas, de koning van de yoga oefeningen. Hierbij sta je dus op je hoofd en je armen met je benen in de lucht. Gisteren toen we deze houding voor het eerst oefenden, vond ik het eng om mijn benen op te tillen en op zijn kop in de lucht te houden. En dus met wat hulp van een meisje, de muur en de instructeur, ging het wel aardig goed. Maar nu heb ik het sterke gevoel: het gaat me lukken. En ja, in één keer leun ik op mijn armen en hoofd. In de middag onweert en regent het heel hard en de les is heel leuk. Iedereen is weg van de headstand en zeker blij als die lukt.

En vandaag is Robert (uit Delft) jarig…van harte gefeliciteerd en dikke kus!!

Het is de hele week eigenlijk al bewolkt en regenachtig. Op vrijdag om 11 uur ga ik naar Angela toe om Roni te registreren voor haar 2e maand Yoga. Roni is naar China voor een week en ze heeft mij gevraagd om het geld te geven voor de 2e cursusmaand, zodat ze staat ingeschreven.

Vandaag ervaar ik ook echt dat ik er wel aan toe ben om naar Australië te gaan. Dat gevoel had ik gisteren ook al wel een beetje maar vandaag is het sterk aanwezig. Ik heb het wel een beetje gezien hier op het resort. Volgend jaar zal ik in een eigen huisje logeren, dus dat zal dan wel anders zijn. Dan kan ik zelf eten maken en heb ik meer ruimte om me te bewegen. Nu heb ik wel een balkon, maar binnen is maar 1 kamer en een badkamer en dat gaat snel vervelen. Vooral als het geen weer is om op het strand te zijn of in het zwembad te liggen. Dus ik zie er echt naar uit om Carlijn weer te zien en ben blij dat ik over een paar dagen naar haar toe ga.

Op zaterdagavond is er de uitreiking van de certificaten aan de verschillende cursisten, ook voor diegene die andere cursussen doen. Wij krijgen een certificaat omdat we 150 uur yoga hebben gedaan in deze speciale cursus. Verder zijn er veel yoga docenten aanwezig en is het even socialisen.

Daarna gaan we met een grote groep naar een restaurantje verderop en dat is altijd aan het eind van iets wat je met een groep doet: het is jammer dat het is afgelopen!

Nog een paar dagen en dan op naar Australie!

Alexander

Vindt het gaaf dat je het zo naar je zin hebt maar ook leuk dat je nu verder gaat naar Ausralie
Is een heel avontuur daar merk ik wel en onwijs leuk om te lezen...veel plezier op je weg en ervaar de dingen intens...en vooral geniet ervan xx grtz

Matty en Jan

We zijn blij dat het goed met je gaat, Nu op naar Australie, we hopen dat je het naar je zin zult hebben, het is daar winter,maar die hitte is echt niet goed voor blanken, dus geniet er van, en wees voorzichtig.

Groetjes Matty en Jan

Sam & Fieb

Hoi, lieve melis.

Wij zitten weer ff achter de computer van René.
We horen allemaal leuke verhalen over je....., zeker dat verhaal met die scooter...! hihi.

Grote vriend René is ff aan het stofzuigen.
Dus we moeten dit ff snel doen. Fieb is niet zo snel dus doe ik het....! Blij dat je zo lekker naar Ausralie gaat. Kan je lekker een beetje uitrusten....(wij zeggen altijd; een dag niet geslapen is een dag niet geleefd)...Fieb zit naast me, maar zij kijkt ook niet hè...! kan ze wat van mij leren....slaapt ze weer...! Renéje zegt dat we elkaar zo kunnen zien...! Kunnen we lekker miauwen naar elkaar. ....

Poepie.....Wij houden van je. En vinden het leuk wat je allemaal doet....heel veel knufjes....XXXXXXX-X

Sam & Fieb.

René

Hoi, Melis....

Zitten die twee weer achter mijn computer...!
Ben ik aan het stofzuigen, hebben hun een briefje voor je gemaakt....Wel lief hè....!

Ben echt blij te zien dat het goed gaat met jou.
Vindt het echt fijn om je verhalen te lezen...IK krijg er echt een goed beeld bij van hoe het daar is....(maar dat zeg ik wel eens meer, dat je goed kunt schrijven). Ik hoop dat je daar iets mee gaat doen..!

Melis, rust in Ausralie lekker uit. Net wat de samfiebies zeggen...niets moet, alles mag.

Doe de groeten aan Carlijn.

We bellen, mailen, faxen, en we laten de duif vliegen...haha.

XXX René

dini

hier ben ik weer net heb ik ook al gemailt ik kreeg er 2 te gelijk dat is weer schrikken eerst je hand verbrand en nu met de scooter gevallen kijk je een beetje uit meschien woord je een beetje moe van al die nieuwe dingen nog even vol houden en ga je lekker uitrusten bij carlijn dag lieverd dini.

f.hempelmann@chello.nl

Hoi Melissa,
ik heb je verhalen allemaal gelezen, en met plezier want ik moet zeggen dat je ontzettend leuk je belevenissen op papier zet.
Ik dacht nu is het toch wel eens tijd om ook even iets van mij te laten horen.
Wat heb jij al een boel beleefd in die paar weken die je van huis weg bent.
Ik vind het knap dat je dit toch allemaal in je eentje doet, en ook vind ik het fijn voor je dat je zulke leuke contacten hebt gelegd.
De Yoga cursus heeft heel wat energie gekost heb ik begrepen maar al je inspanningen zijn toch beloond met heel veel kennis die je hebt opgedaan.
Lieve Melissa, je moet ons maar op de hoogte houden van alle belevenissen, ze zijn leuk om te lezen.

Nu ga je binnenkort naar je vriendin in Australie, dus weer een belevenis.
Ik hoop dat je ook daar een fijne tijd zult hebben meis, en ga lekker relaxen.

Heel veel plezier in Australie, en een dikke knuffel van tante Joke

Marlijn

Hai Melissa.
Nu ben je alweer even in Australië en ben je gezellig bij je vriendin. Even heel wat anders, wat ook weer gezellig is. Maar ik denk even wat rustiger voor je, daar heb je te maken met alleen Karlijn, haar dochter en man. Niet steeds andere mensen.
Nog bedankt voor je telefoontje om te zeggen dat je goed was aangekomen daar na een zeer lange reis.
Als ik zo je verhalen lees wat je gedaan hebt voor de yoga cursus, kan ik me zo voorstellen dat je vermoeid raakte, het is erg veel op een dag en dat bij die temperatuur en in een vreemd land. Goed dat je het gehaald hebt.
Geniet van de rust bij Karlijn, voordat je weer verder gaat.
Hier hebben wij het nog erg druk met de verbouwing, het begint op te schieten nu want we zijn aan het schilderen geslagen en dan zie je meteen resultaat. Je zult verbaasd kijken als het klaar is. We maken foto's van alles, ik zal er snel een paar opsturen.
Tot de volgende keer
Liefs van Marlijn en Ton.

tante marianne

Hallo melissa
Nu hier weer is een berichtje van je oude tante marianne .
Ik ben blij te horen en te lezen dat alles goed met
je gaat . Nu het is wel intensief geweest voor je die yoga maar je hebt er ook weer baat bij. Het is goed dat je het gedaan hebt je kan er altijd wel wat mee.En wie weet misschien wat in nederland. Volgens mij was het wel een lekker resort daar. Nu gezellig naar je vriendin dat zal weer heel wat anders wezen. Nu houd ons op de hoogte wij vinden het leuk om wat te horen van je. Meid pas goed op jezelf enh een dikke kus van tante marianne