Week 12 Niet zoveel nieuws, gewoon heel erg gezellig… 31 augustus t/m 6 september 2009

Eigenlijk heb ik deze week niet zoveel bijzonders te melden. De week is eigenlijk heel erg relaxed. Zo relaxed dat Myriam en ik op zondagmorgen, op een minuut na, de bus naar Kuranda missen.. niet te geloven zeg! Volgende week zondag dan maar, als Myriam weer vrij is.

Ik heb het gewoon erg naar mijn zin hier met de meiden van het huis. We kletsen ’s avonds veel op het terras / balkon over van alles en nog wat en het is gewoon heel erg gezellig hier.

Myriam is bezig met haar werk in het restaurant, maar omdat het seizoen hier een beetje voorbij is, de backpackers gaan nu naar het zuiden toe, de zon achterna, wordt het steeds rustiger in het centrum en in de restaurants. Dus heeft ze nog maar 5 uur per week werk daar. Ze heeft haar CV achtergelaten bij een museum om daar te kunnen werken. Myriam is overdag wat vaker ‘thuis’.Laura gaat terug naar Spanje, haar vakantie is voorbij en Cindy is naar een ander huis verhuisd.

Catharine en Pamela zitten overdag op school. Catharine is een heel rustig meisje van 20 jaar. Ze lijkt wat ouder door haar doen en laten. Ze staat vroeg op, gaat naar school en kookt ze ’s avonds trouw haar avondeten en gaat vroeg naar bed. Pamela kookt hemaal niet en eet alleen brood en salade.Ik kook overigens ook elke avond, net zoals Myriam en Helene. Myriam heeft echt Italiaanse eetgewoonten; ontbijt met koekjes, brood en koffie, warme lunch met bijvoorbeeld kip en salade en ’s avonds groenten. Ze is gek op ijs en eet elke dag minstens 2 icecreams.

Helene is een hele vriendelijke rustige Franse meid die nu 7 jaar in Ierland woont en is deze week in Australië aangekomen en is rechtstreeks naar dit Sharehouse gegaan. Ze heeft haar baan in Ierland opgezegd en heeft een Working Holiday Visum genomen. Ze heeft een aardige jetlag en is een beetje beduusd om hier te zijn, helemaal ver weg n Australië. Helene is veganist en heeft ons aan de volkoren pitabrood met organische humus verslaafd doen raken.

En Natasja is een 30 jarige dame uit Engeland en is al bijna een jaar aan het reizen. Ze is nu zo’n5 maanden hier in Cairns en werkt overdag als een English teacher. Ze gaat na haar werk naar de sportschool voor haar work –out. Hiervoor heeft ze in Italië en Thailand gereisd en is tussendoor naar huis gegaan toen haar broer overleed. Ze wil zo’n 3 of 4 jaar reizen en wil nog in ieder geval naar Brazilië toe. Natasja is een stevige persoonlijkheid en is hartelijk en extravert. Ze gaat over een week naar Byron Bay om daar engelse les te geven. Je mag namelijk niet langer dan 6 maanden voor dezelfde werkgever werken als je Working visum hebt. Maar ze ziet er erg tegenop omdat ze het erg naar haar zin heeft in Cairns en hier goede vrienden heeft gemaakt en omdat ze eindelijk een date heeft met een man die ze vaak in de sportschool ziet en waar ze een oogje op heeft. Ze komt dan ook helemaal in de wolken thuis en weet nu helemaal niet meer of ze wel weg moet gaan. Hoewel ze aardig down to earth is, en je zou het niet zeggen dat ze daar in gelooft, raadpleegt ze haar tarotkaarten, die haar vertellen dat het niets wordt met die man en dat ze dus beter wel naar Byron Bay kan gaan. Ben benieuwd... Een paar dagen blijkt dat ze, voor haar, gelijk hadden en dus komt voor haar het afscheid van Cairns dichterbij.

Ik boek tussendoor een vlucht naar Brisbane op 23 september en ik weet niet precies waarom want ik weet nog niet of ik eerst naar Fraser Island wil, ten noorden van Brisbane of gelijk door naar Byron Bay of naar Sydney. Fraser Island lijkt me heel erg mooi en Byron Bay is een plaats wat me heel leuk lijkt en misschien dat ik daar wat langer wil blijven. Dus Brisbane is een goede tussenstop om in de tussentijd te bedenken wat ik ga doen. Ik kan in ieder geval de bus nemen naar beider opties.

Het wordt ook eens tijd om uit te zoeken waar ik en hoe ik mijn visum voor Thailand kan verkrijgen voor volgend jaar. Zal wel in Sydney zijn. En dus heb ik tot 14 oktober de tijd om mijn visum te regelen, omdat ik dan toch vanaf Sydney naar Nieuw Zeeland vlieg. Normaliter kun je maar 30 dagen in Thailand blijven en als je langer wilt blijven heb je een visum nodig. Omdat ik 3 maanden die training ga doen, en ik niet teveel lessen mag missen, heb ik een visum voor een langere periode nodig. Anders moet ik tussendoor het land uit en een2e visum regelen en dan na een maand weer opnieuw. En daar heb ik geen trek in.

Toevallig kom ik, na een beetje zoeken, erachter dat het consulaat van Thailand in Brisbane zit. Dus erg handig en als ik een mail verstuur met de vraag wat voor opties er zijn, krijg ik een mail terug dat ik een visum voor 2 keer 90 dagen kan krijgen. Dus dat betekent dat ik dan pas na mijn training1 keer een visum –run hoeft te doen. Dat is heel erg mooi!

Ik kom Natasja op de Esplanade tegen en als we naar huis lopen, wijst ze me op de vleermuizen in de bomen in de stad. Een herrie die ze maken, maar heel bijzonder om te zien.

Nu wordt het tijd om het Great Barrier Reef op te gaan…

Reacties

Reacties

Silvia

Veel plezier op de Reef!!!! Nog altijd een plek op mijn verlanglijstje.
Kus
Silvia

tante marianne

Hi melissa
Volgens mij heb je nu het vakantie gevoel te pakken.
Het klinkt goed daar. Nu geniet ervan en je kent mijn leus Pas goed op jezelf. Kus tante marianne

Miranda

Hi melissa, wat leuk dat je het zo naar je zin hebt, gaaf zeg naar de Reef heel bijzondere plek geniet ervan, liefs Miranda

Jan en Matty

Zo nu eindelijk echt vakantie,in de zin van niets moet,alles mag,de boel even de boel,en lekker bruin worden en een eerste indruk even door tot je door laten dringen. Proberen nu bewust er van te genieten.
Maar over kangaroe's nog niets van je gehoord,je weet toch wel zeker dat je in Australie bent Melis.??

Ga lekker door zo.blij dat je het naar je zin heb.

Liefs en kusjes van Jan en Matty.

dini

lieve melissa ik probeer nog eens te antwoorden op je prachtige verhaal er zit nu blijdschap in en daar ben ik blij om leuk dat je zoveel mensen leert kennen en dat het daar zo mooi is geniet maar met volle teugen en kijken uit naar het volgende verhaal,
heel veel liefs en een kus van dini en wim,

Hans

Hoi melissa hier weer een klein berichtje van mij, ik heb diepe bewondering voor je dat je dit volhoud telkens dat verhuizen in de hoop dat die plek dan weer prettiger en rustiger is dan daar waar je zat.
maar zo te lezen heb je nu dan eindelijk een leuke plek gevonden waar je ook een fijne avond kunt hebben met de meiden. En wat leuk dat je ook nog contact heb met een van de meiden die je eerder hebt ontmoet.
Ik weet zeker dat in geval van nood je altijd nog verhuizer kunt worden, want volgens mij is er nog nooit iemand in zo een korte tijd zo vaak verhuisd.
Ik vindt het fijn dat het zo goed gaat met je en dat je zoveel leert en ziet blijf ervan genieten en hou je taai
heel veel groetjes xx Hans

Tante Ada

Hoi Melis, mooie foto's van het GBR zeg. Fijn dat je het naar je zin hebt in Cairns en nu ga je weer verder
naar Brisbane. Hoop dat je het daar ook naar je zin hebt. Eerst maar weer de reis er naar toe en een slaapplaats zoeken. Wat ben jij gegroeid met al die ervaringen je gaat er maar weer opaf. Pas goed op jezelf en probeer zoveel mogelijk te genieten.
Dikke kus en tot het volgende bericht gr. Tante Ada en de rest.

joke idzes

hoi melis,

Hier dan eindelijk eens een berichtej van mij. Ik ben bezig om alles te lezen, helaas heeft het even geduurd maar ik vind het erg goed van je dat je dit allemaal doet en erg gedurft. Hoop vor je dat je ontzettend geniet van je reisdikke knuffel van mij

Veronica

Ha Melissa, leuk om weer een verhaal van je te lezen. Ik moest even wat inhalen. Hoop dat je weer over jouw verdriet heen bent. Kop op hé. iedere keer als ik een verhaal van jou lees denk ik weer, wat gaat zij toch goed! Hou het zo en blijf genieten. Veel plezier nog met alles wat je gaat ondernemen en ik blijf je volgen. liefs....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!