Week 14 Even het zonnetje op jullie schijnen … 14 t/m 20 september 2009

Deze week heb ik eigenlijk niet zoveel te melden. Alleen dat het gewoon erg fijn hier is en heel erg warm is, dus geen nieuws onder de zon..

Even tijd om het zonnetje op jullie te laten schijnen! Ik kan me voorstellen dat het voor sommigen een beetje vermoeiend wordt, elke week een mail ontvangen met weer een lang verhaal ……en dat geeft niet… maar ik blijf elke keer blij met jullie reacties /verhaaltjes die ik ontvang!!!Dus bij deze weer een dikke kus daarvoor!!!!!!

Oja, toch not wel wat,

Eindelijk na veel gezoek online vind ik een betaalbare slaapplek in Byron Bay, waar ik volgende week naartoe ga. Byron Bay is erg druk en overal lees ik dat je van te voren iets moet boeken. Ik zoek naar een sharehouse of een accommodatie voor een single kamer, maar dat is onbetaalbaar. Boven de 100 dollar ben je zomaar kwijt voor een private room.. dan maar even checken bij de caravan parken waar ze private cabins hebben. Na wat telefoontjes geel geluk; alles is volgeboekt.

Eindelijk vind ik een plaats voor een normale prijs in Atlantic Guesthouse. Ziet er mooi uit op de website; 2 grote huizen met allerlei verschillende ruimtes, met mooie groene tuinen met palmbomen en ander groen eromheen. Het ligt in het centrum van Byron Bay en heel dicht bij de Main Beach.

Na een email weet ik dat er een slaapplek vrij is en ik weet nog niet hoelang ik precies zal blijven maar ik denk een week of twee.

Natasha, die verleden week is vertrokken naar Byron Bay, schrijft ons via facebook, dat ze zich een beetje eenzaam voelt daar. Ze heeft een nieuwe baan als English teacher daar en begint weer van voren af aan: nieuwe mensen leren kennen. Ze schrijft dat ik het wel leuk zal vinden met al die hippies daar en slijmerige yoga teachers ..hhaha ..ik hoor het haar zeggen… Ze pest me een beetje met de leuke yoga teacher (nee geen Thai..) die ik in Thailand heb leren kennen en die me heeft geschreven dat ie zo blij voor me is, dat ik de Yoga training ga doen volgend jaar.

Ze is wel blij dat ik naar Byron Bay kom! Ze heeft de eerste nacht ook in het Atlantic Guesthouse geslapen en ze zegt dat ik het wel leuk zal vinden daar. Ben benieuwd!

Na de boeking voor de slaapplek, ga ik naar het centrum en boek een busrit met de Premier Bus van Brisbane naar Byron bay voor vrijdag 25 september. Het is 2 en een half uur rijden van Brisbane vandaan en dat lijkt me ook wel leuk; met de bus. Heb ik nog niet eerder mee gereisd.

We houden een soort van geïmproviseerde BBQ beneden bij het zwembad. Sabine en Miryam eten vlees van de BBQ (die natuurlijk bij het huis hoort, zoals je hier zoveel ziet) en aardappels uit de oven. Helene maakt haar eigen salade met bonen, Catherine schuift aan met haar bord eten en ik heb een feta salade met pitabrood meegenomen.

En ik lever mijn laatste module in van de TEFL cursus online (om Engelse les te kunnen geven, alhoewel ik denk dat ik het niet zal gebruiken dit jaar, maar je weet nooit!). Het hangt een beetje als een zwaard van Damocles boven mijn hoofd want ik heb er helemaal geen zin meer in, om die module dan te doen, maar ja ik wil het wel afmaken en heb tot 11 oktober nog de tijd.Ik moet een lesplan maken en alles combineren wat in de cursus voorbij is gekomen. Hoop dat het goed is.

Volgende week reis ik weer verder af naar beneden en hoewel het dus erg gezellig hier is, heb ik daar wel zin in. Ik ben er aan toe om een nieuwe omgeving van Australië te zien…

... ik hoop dat jullie weer mee gaan!

Reacties

Reacties

Tante Ada

Gewoon maar weer verder gaan, fijn dat je er steeds weer zin in hebt. Geniet er van, op naar het volgende plan geweldig dat je steeds je horizon verbreedt.
Dikke kus Tante Ada en de rest.

Nathalie

Hoi Lizzy,
het blijft hoe dan ook avontuurlijk! Volg je hart en doe de dingen waar jij je prettig bij voelt! Ook als je de cursus Engels niet ziet zitten. Als het echt als een molensteen om je nek hangt, probeer dan te kiezen voor ontspannende dingen. En af en toe ergens een wat langere stop houden mag gerust hoor. Reizen is vermoeiend en iedereen heeft behoefte om ergens eens langere tijd te settelen....Maar kijk het per dag aan en geniet vooral van dit geweldige avontuur! Ik kijk uit naar weer een volgend avontuur. Dit neemt niemand je meer af en op deze ervaringen kun je de rest van je leven bouwen!
Heel veel liefs van Nathalie, Marcel en Tessy

Connexions

Hoi Melissa, Heb tot nu toe al je verhalen gelezen en ik vind het super TOP dat je zo'n avontuurlijke reis aan het maken bent. Natuurlijk met z'n ups en downs, maar je doet ervaringen op die niemand je meer afneemt. Wens je nog ontzettend veel plezier en leuke belevenissen toe en lieve groetjes uit een grijs Voorburg! Trudi

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!