Week 20 Welcome home dinner in Sydney en - party in Byron..… 26 oktober t/m 1 november 2009

Week 20 Welcome home dinner in Sydney en - party in Byron.. week 26 oktober t/m 1 november

Fijn om jullie reacties weer te lezen!!!!!! Een halve week NZ en een halve week Aussie...

Ook de volgende plaats, Lake Tekapo, doet me niet zoveel. Misschien ben ik moe van de reis...en het regent alleen maar.Ook de anderen vinden het niets. Het hostel is een soort bouwketen, overvol en kleine kamers. Het is koud en er is geen verwarming. We besluiten om met elkaar te koken en door de regen gaan we de kleine enige supermarkt is. We hebben ook zin om de film Lord of the Rings te zien, maar helaas, dit is het enige hostel, die de film niet heeft. Dan maar de film op tv kijken... Speed.. maar helaas, om 10 uur is het bedtijd en moet de tv uit van de receptioniste... ahum.....

In het hostel kom ik een jongen (man) uit Zwitserland tegen en raak aan de praat. Hij ziet er leuk en sportief uit en vertelt dat hij met zijn fiets reist. Hij heeft in Australië van Darwin naar Perth gefietst en fietst dus nu in Nieuw Zeeland. Wauw, respect hoor... op je fiets met een tent... wat een doorzettingsvermogen! Hij heeft er nu wel een beetje genoeg van en het is in Nieuw Zeeland ook veel stiller op de fiets dan in Australië, waar er meer mensen zijn die rond fietsen. Hij is zelfs een Nederlandse meid tegengekomen die de hele wereld rond fietst en die al een paar jaar onderweg is. Zal vast wel iets over op internet te vinden zijn. Je moet wel zo kunnen leven hoor, een hele week in dezelfde kleren fietsen en elke dat weer je tent opzetten. Bewonderenswaardig!

De laatste dag van mijn NZ tour eindigt in Chrischurch. Niet veel bijzonders hier voor mij, het is een aardige grote stad maar morgen ga ik weer naar Australië. Het was ontzettend mooi om gezien te hebben en ik heb een hele goede indruk van het land gekregen. En ook nog veel mooie plaaten en dingen niet gezien, dus een goed excuus om hier ooit nog eens terug te komen ... wie weet!

In Sydney neem ik de ferry naar Manly naar Jos en Kees. Ik zie ineens mensen omhoog kijken en foto's maken dus ik kijk ook maar even mee. In de blauwe lucht zie ik een groot wit hart met de letter T in het. Wel leuk om te zien! Lucky T...

Ik wordt weer hartelijk ontvangen aan de overkant en Jos heeft een lekkere pasta maaltijd klaargemaakt. ‘Welkom thuis' zegt Kees grappend ... en zo voelt het. Het is echt heel fijn om na deze 2 weken bij hun thuis te zijn en even Nederlands te praten. Gezellig en een schoon fijn bed om in te slapen. Kees heeft zijn best gedaan om een goede aanbieding voor een internetverbinding te vinden. Een prepaid stick waardoor je overal op internet kunt. De volgende dag drinken we nog ergens gezellig koffie in de buurt en dan is het weer tijd om naar het vliegveld te gaan.

Op vrijdag koop ik een fiets omdat ik op zaterdag naar het Arts en Industry Estate moet gaan en dat ligt zeker een half uur lopen hier vandaan. Byron is een stadje dat erg wijd verspreid is, niet heel erg veel mensen en huizen maar verspreid over 7 kilometer. En ik heb dit weekend een yoga workshop van een yoga lerares, een kennis van Chad. Chad is een jongen die ik een paar weken geleden heb leren kennen op de avond dat ik met Natasha en Monica en Chad's vriendin voor het eerst hier uit eten ging. Chad is zelf sport leraar en hij had tegen mij gezegd dat ik hem moest bellen voor de workshop. Ik krijg van de yoga lerares de details ge-sms-t . de workshop is op zaterdag en zondag en begint om half 10. En ik heb toch een fiets nodig, want Natasha's huis ligt ook een zeker 20 minuten hier vandaan en als het laat en donker is, fiets ik liever dan dat ik moet lopen.

Natasha heeft een welcome home dinner party georganiseerd voor me op vrijdagavond. Dat is ontzettend geweldig van haar! Zij en Helene hebben een driegangen menu klaargemaakt en de tafel is versierd met bloemen en palmbladeren en kaarsjes. Ook Monica en Hannah (een meisje dat Natasha in Cairns heeft leren kennen) zijn er. We zijn dus met zijn vijven. Het eten is heerlijk wat ze hebben klaargemaakt: tomaten bruchetto, een champignon curry met rijst en een couscous -pindakaas desert.

Natasha houdt een geweldige speech over ons ‘vrouwen op reis' en zegt: 'op jullie, zonder jullie had ik niet zo'n geweldige tijd hier'. En op mij, dat ik terug ben..en dat ze me gemist heeft, dat is lief! Het is een onwijs leuke avond, veel lachen vooral om Natasha die zoals altijd de aandacht op haar weet te richten. Iedereen moet ontzettend om haar lachen als ze weer haar grote mond opzet, alles eruit flapt en de meest rare dingen kan zeggen en zo is ze gewoon. Monica's vriend komt ook even langs. Monica komt uit Canada,heeft daar alles opgezegd is in 2008 gaan rondreizen in Australië en Zwitesrland. In Australie heeft ze haar huidige vriend leren kennen. Hij is naar Zwitserland gegaan en later naar canada om haar op te zoeken en een half jaar geleden is ze naar Australie verhuisd, naar Byron Bay. Hier heeft ze een baan gevonden als Engelse lerares op een school voor buitenlandse studenten. Zo heeft ze Natasha in september ontmoet. Monica is meer hetzelfde als ik en dus ook het tegenovergestelde van Natasha. Daarom kunnen we allebei ook goed opschieten met Natasha en vaak moeten we allebei vaak hard lachen omdat we weten dat wij dus nooit zo zouden (durven) reageren. Het is een hele gezellige boel en dus gaat de muziek harder en dansen we als tieners op de veranda. Voelt goed om zulke lieve meiden om me heen te hebben. Helaas ben ik mijn fototoestel vergeten en jammer genoeg heb ik geen foto's van deze avond kunnen nemen.

Hoewel het wat laat is geworden is, is het zaterdagochtend toch vroeg opstaan. Ik ben erg benieuwd naar de workshop. Chad en zijn vriendin zijn er ook en verder 5 andere vrouwen die al vaker naar een workshop van Lai, de docente, zijn geweest en haar kennen.

We beginnen met oefeningen voor de voeten. Met een tennisbal maken we de voeten los en dan oefenen we om stevig op alledrie de bogen in de voeten te staan en op de hielen en om vanuit hier ruimte vrij te maken in de ruggegraat. Lai werkt voornamelijk vanuit de ruggegraat en via de ademhaling en de spieren van de voeten en handen kun je ruimte vrijmaken om de ruggegraat te verlengen. Yoga maakt de ruggeraat sterker en flexibiliteit komt weer uit de ruggegraat. Het is dus een opwaartse spiraal waardoor yoga zo goed is. We doen maar een paar houdingen en de nadruk legt ze voornamelijk op de manier waarop je gemakkelijk in de houding kunt komen en kunt blijven. Het is een dynamische manier van je lichaam gebruiken om een yoga houding aan te nemen. Tot 4 uur zijn we bezig met ons lichaam een ik ben 's avonds dan ook erg moe, maar wel lekker moe en het einde van de film op tv haal ik niet meer, ik val als een blok in slaap. En dat is voor mij heel wat!

Op zondag hebben we maar drie uur om te oefenen en Lai richt de houdingen meer op de handen en we oefenen onder andere de downward dog pose, waarbij je vanuit de gebogen kniehouding op de grond, de heupen omhoog duwt en de benen en armen strekt en de voeten plaat op de grond blijven. Lia laat ons zien dat je met je handen en ademhaling meer ruimte kunt krijgen in je ruggengraat waardoor het stretchen en de houding makkelijker is. Het was een interessante workshop en ik heb weer wat meer geleerd om toe te passen.

Ik ben trouwens een aanbieding tegen het lijf gelopen bij een van de massagecentrums: 7 dagen yoga lessen van anderhalf uur in de ochtend voor 30 dollar. Normaal kost een yogales ongeveer 15 dollar (9 euro), dus dit is wel het proberen waard. Ik start maandag om half 8 in de ochtend...

Reacties

Reacties

Pa

Melissa, het is toch wel eente gekke reis die je gemaakt heeft, balletje gooien in de bus en nog meer van die dingen, heftig die trip met de heli en dan toch beschrijf je de dingen van onderweg begrijpelijk.
Leuk dat je het in Byron Bay zo naar je zin hebt.

Nathalie

Hoi Melissa,

Fijn dat je nu toch al zo'n leuke kennissenkring hebt opgebouwd in zo'n groot en vreemd land! Positief hoor! Ook knap dat je al die leuke dingen weet te regelen en cursussen doet. Je moet je weg er maar in zien te vinden. Supergaaf, die Yoga! Heb je geen last gehad van ernstige overstromingen en regen? Hier op het nieuws was te zien dat het noodweer is in Australië! Ik hoop dat alles goed gaat!
Ik kijk uit naar je volgende verhaal en groetjes aan je vriendinnen in Byron Bay!
liefsvannathalieuithetgezelligedochveelterustigedrenthe.....xxx

dini

hallo wereldreizerger wat een leuk verhaal is het weer en wat fijn dat je zulke leuke mensen heb onmoet dan voel je ook goed door, en weer met yoga bezig dat hoort bij jou, we kijken uit naar je volgende verhaal, liefs dini,

Hans

Hoi melissa wat ontzettend gaaf wat je zoal in in bus kunt doen onderweg misschien ook iets als we weer op wintersport gaan. Het moet volgens mij een aparte beleving geweest zijn om in een helikopter te zitten (ben een klein beetje jaloers op je) Als ik je verhalen zo lees kom je volgens mij vaak ogen te kort, zonde dat je dan toch weer een beperkte tijd ergens bent maar destemeer redenen om nog eens terug te gaan. Wat ontzettend leuk dat je een welkoms dineetje kreeg, dat laat toch weer zien dat er mensen zijn waar dan ook die veel om je geven zelfs aan de andere kant van de wereld. Wij denken hier in ieders geval aan jou en genieten nog steeds van de mooie verhalen die je voor ons opschrijft veel dank hiervoor dat je ons mee laat genieten van jou reis.
Hou je haaks heel veel groetjes Hans.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!