Week 23 Afscheid Helene, strand en de schaar erin …..16 t/m 22 november 2009

Deze week eigenlijk rustig aan, geen gekke dingen, maar gewoon lekker bezig zijn….

Zo dat voelt goed .. vanaf vandaag voel ik me veel opgeruimder. Ik zit in mijn eigen ritme overdag en zelfs ’s avonds heb ik energie om te stretchen. Ik koop een nieuwe yoga mat. Een roze. De yogamat die ik vanuit Thailand heb meegenomen is vies met vlekken en van het zweet van de Bikram. Dus die is nu nog alleen goed genoeg voor het strand. Voordat ik om 4 uur yoga heb in Byron Yoga Centre, oefen ik op mijn nieuwe roze yogamat. Ik gebruik de Yoga Travel kaartjes en de kaart met verschillende poses. En mijn Agama Yoga boekje. Tussendoor gezond eten en veel drinken. Elke dag leer ik weer wat bij tijdens de yoga les en leer ik nieuwe poses en voel andere spieren.

Miranda (in Nederland) is dinsdag jarig, van harte gefeliciteerd met je verjaardag meid, jammer dat ik niet even op je feestje kan komen, bewaar maar een stukje taart voor me, Ok!

Donderdag avond hebben we een afscheid etentje voor Helene. We ontmoeten elkaar weer in ons favoriete restaurant Chameleon. Natasha is er, en Luke, een collega van haar, Maja en een ander meisje die in hetzelfde huis wonen. Ik heb eigenlijk geen contact meer gehad met Helene sinds we naar de Lighthouse zijn gelopen. Ze is veel met Cat opgetrokken en ik met Natas en Monica. Met Helene heb ik gewoon niet zoveel gehad. Maar het is wel fijn om even stil te staan bij haar afscheid van Byron. Ze gaat verder naar Sydney en hoopt daar een baantje te vinden. In Byron zal ze Sabine en Myriam van de Sharehouse in Cairns ontmoeten, die zijn daar ook.

Woensdagnacht en donderdagnacht slaap ik slecht, ik weet ook niet goed waardoor, maar het is wel vervelend, want het gooit mijn dagritme in de war. Vrijdag besluit ik naar de kapper te gaan. Mijn haar is erg dun geworden, ik heb een paar maanden veel haaruitval gehad, door de hitte en de luchtvochtigheid denk ik. Gelukkig is het nu gestopt, maar het ziet er niet uit. Ik heb het al een stuk korter laten knippen de laatste keer maar aan de zijkant is net nog steeds langer en heel erg dun. Het ziet er niet uit, ook al heb ik dat al een keer gezegd, en dat ben ik zat. Er zit niets anders op dan het kort te laten knippen (… klinkt bekend he, Carlijn haha!).

Ik kan vanmiddag om 5 uur terecht. Ok. Geen Yogales dan vanmiddag. Even een dagje rustiger aandoen na 4 dagen intensief oefenen. Ik ga lekker naar het strand. Een paar minuten op de fiets en ik zit op het strand tussen een paar rotsen in, precies een goed plekje. Het is rustig. Het is erg warm de laatste dagen hier. In deze staat, in het zuiden, bij Sydney en Melbourne en meer inlands hier, is er een hittegolf aan de gang. Meer dan 40 graden daar. Jos en Kees zullen wel flink aan het zweten zijn. Het is elke dag op het nieuws en er zijn veel bosbranden uitgebroken.

Ik krijg een sms van Natasha, of ik met een paar collega’s van haar wat wil drinken. Maar ik kan niet. Om 5 uur ben ik bij de kapper. Het is wel druk en er is maar 1 meisje, die is aan het trainen. Ik zeg of het wel goed uitkomt en ze vraagt of ik het goed vindt of ik morgen wil komen, want dan is Caitlin er. Dat het meisje dat mij vorige keer heeft geknipt. Prima, ik was heel erg tevreden verleden keer, en dat is heel wat (he Nens, haha) , dus morgen is ook goed.

Dan ga ik even naar de Gym waar Natasha traint. Ik heb wel zin de in de Zumba lessen die ze daar hebben. Zumba is helemaal in hier en is een nieuwe sport, een soort dans en een work-out tegelijkertijd op muziek. Een soort buikdans en salsa ofzo. Ik hoor van Natasha dat het erg leuk is. Lijkt me leuk om dat als afwisseling erbij te doen.

Dus fiets ik even naar de gym om info te halen. Als ik het hele week programma zie, hebben ze meer interessante lessen. Ze hebben ook Yoga. En Pilates. En balans lessen met een grote bal. Precies wat ik nu nodig heb, nadat ik bij de Bikram ben weggegaan. Kan ik toch wat meer trainen. En het is goedkoper ook, een maandabonnement hier. Dus ik schrijf me meteen in.

Als ik terug fiets, ga ik even langs de pub waar Natasha en haar collega’s zitten. Luke heb ik al een paar keer gezien en ik maak kennis met Paul en Fred. Aardige en leuke lui en grappig ook! Er wordt veel gelachen. Natasha is naar een andere English School gegaan omdat ze het bij de eerste school niet naar haar zin had. Deze collega’s zijn veel volwassener en aardiger, dan de vorige die ik ook had ontmoet. Na een uurtje gaan we weg. Natasha gaat langs de wekelijkse gratis barbecue op het veld valkbij. Dat wist ik niet, maar er is dus elke week een gratis BBQ. Het ziet er alleen niet erg smakelijk eruit zien. Witbrood met een burger of worst en vette saus, nee dank je, ik kook zelf wel . We spreken af om morgen naar het strand te gaan.

Het is 1 uur zaterdagmiddag en ik zie Natasha en Hannah bij Noodles Box, midden in het centrum. We gaan naar het strand, dat 300 meter verderop is. Gewoon de hoofdstraat uitlopen en we staan op het strand voor de zee. Natasha heeft een etentje vanavond met Luke, haar collega en zegt dat ze niks heeft om aan te trekken… hahah, die kennen we. Dus we duiken een winkeltje in en een half uur later heeft ze een zwart jurkje voor vanavond. Het is ‘druk’ op het strand. Dit is echt gezellig en relaxed zp met de meiden op het strand. Kletsen en naar muziek luisteren. Heerlijk.Natas vraagt of ik vanavond wat wil komen drinken na het eten en ik zeg, we zien wel hoe het loopt en of ik zin heb. Ik maak lekker zalm klaar met aardappels en groenten. Mmm. Later krijg ik een sms dat ze het wel erg gezellig heeft samen… ik lig toch al bijna te slapen, dus ik vind het wel best.

En zondag, uitslapen, naar het strand en naar Yoga les. Niets bijzonders. Nou ja, Jane komt naar mij en Tummy toe: ze wil even zeggen dat ze een slang heeft gezien in de tuin die gevaarlijk kan zijn. Hij is niet groot, maar is wel giftig. Ze heeft de slangenpolitie of zoiets gebeld. Of we willen uitkijken waar we lopen, onze ogen open houden en de hordeuren dichthouden. Ja natuurlijk, ik kijk gelijk in alle hoeken en onder het bed….

Lekker bezig geweest deze week en heb het echt goed naar mijn zin hier nu. Ik geniet echt van mijn vrije tijd hier en van het weer en dat ik kan doen wat ik wil. Volgende week Zumba uitproberen………….

Reacties

Reacties

Jennie

Hoi Melissa,

Wat goed om te lezen dat je nu wel je draai lijkt te hebben gevonden daar aan de andere kant van de wereld!!!

Geniet ervan!!!

Liefs,
Jennie

Mariette

Hey Melissa,

Heerlijk dat strand fijn dat je niets moet, veel plezier komende week ik kijk uit naar je verslag.

Liefs,
Mariette

Silvia

He Melissa,
Ik zit ook op Zumba!!! Heel erg leuk hoor! Gewoon lekker dansen op muziek, zuid-amerikaanse muziek dan wel, dus heerlijk swingen. Ik zal aan je denken, bij de volgende zumba-les.
x
Silvia

dini

hallo lieverd leuk je verhaal je ben weer goed met je yoga bezig dat is echt jou ding. je kan je niet indenken dat jij zo lekker op het strand zit het is hier niet anders als regen. maar dat is nederland he, morgen sint vieren de kinderen kijken er naar uit, tot het volgende verhaal liefs dini,

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!