Week 26 De eerste helft …….. 7 t/m 13 december

De eerste helft zit erop...! Gaat toch snel hoor! En alles heeft zijn tijd nodig en ondanks het rare gevoel met kerst (eigenlijk geen kerstgevoel) nu in deze andere omstandigheden zoals de felle zon, heb ik het erg naar mijn zin en zie er naar uit om de 2e helft in te gaan...

Een rustige week buiten de routine activiteiten om… dus even wat meer tijd om iedereen een heel erg fijne en witte kersttoe te wensen en een heel mooi en gezond 2010!

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor jullie reacties in het afgelopen half jaar op mijn verhaaltjes van deze mooie innerlijke en uiterlijke reis! Het geeft me een gevoel dat ik dicht bij jullie ben en echt kan genieten van de tijd hier zo ver weg van Nederland.Ook diegenen die me via andere middelen blijven steunen zoals sms, mail, Hyves, facebook en de telefoon. Ik blijf het zeggen: jullie vertrouwen en support voor, tijdens en na deze trip voelt heel warm en belangrijk voor me. Ik hoop echt dat jullie de tweede helft weer mee gaan!

Dus bij deze nogmaals heel erg bedankt daarvoor en proost op jullie: Diana, Peter, Nancy, David, Robert, Miranda, Anthony, Miranda, Arthur, Sandra, Yvonne, pa, Marlijn, Mariette, Ada, Dini, Marianne, Rene, Jan, Matty, Hans, Astrid, Silvia, Bieneke, Corrie, Bianca, Jennie, Sandra, Bianca, Guido, Veronica, Carina, Jeroen, Alex…..en alle anderen (die hopelijk stilletjes meelezen)...En voor Rene een extra bedankje omdat je zo goed voor Sammie en Fiebie zorgt. Ik had er ook alle vertrouwen in en gelukkig is het meer dan goed gegaan! Ze hebben het geweldig naar hun zin bij jou!

Zaterdag heb ik afgesproken met Natasha maar ik heb het gevoel dat het anders gaat lopen. Ze is gisteren naar een Afro dance event geweest met wat collega’s en ze zal wel wat gedronken hebben. En dan blijft ze te lang op bed blijft liggen. En als ze een ‘kater’ heeft, dan veranderen de plannen gemakkelijk. Het grappige is, dat als ik wat afspreek met iemand, dan zorg ik er ook voor (tenminste dat denk ik wel van mezelf) dat ik die afspraak nakom. Ik mag dan misschien wel te laat komen, dat weer wel, maar de afspraak zelf … dan houd ik er rekening daarmee en zorg ervoor dat het doorgaat. Nu is zij dus gewoon… anders daarin ….en ik merk dat ik makkelijker met zoiets om kan gaan en me er niet druk om maak .

En dus heb ik vanochtend het gevoel dat we elkaar niet zullen zien, dus ik trek mijn eigen plan. Ik heb vandaag alleen zin om te lezen en geen zin in andere dingen. Even naar de supermarkt om boodschappen te doen. Dat is alles. Bovendien heb ik veel spierpijn. Ik denk dat de andere bodypump lessen die ik in de sportschool volg, me tegenwerken. Ik heb het aan wat mensen gevraagd en de een zegt dat yoga en krachttraining wel samen gaan en de ander zegt van niet. En ik ben geen expert dus ik weet het niet zeker. Maar ergens heb ik het idee dat het elkaar tegen werkt. Yoga en Pilates maken je spieren langer en krachttraining maakt ze korter? Zal ik toch aan meer mensen moeten vragen en kijken welk antwoord het meest gegeven wordt. Of op internet kijken? Aan de andere kant moet ik mijn armen en schouders wel sterker maken, want daar heb ik weinig kracht in en sommige yoga poses vereisen veel kracht. Nu bouw je die kracht wel op met een regelmatige training, maar ja, ik ben ook wel wat ongeduldig en dus wil ik weer te snel. Maar ik voel dat ik mijn lichaam even moet laten rusten van de bodypump. Ik ga wel door met mijn yogalessen.

Natasha heeft gevraagd wat ik wil voor kerstmis. Hannah, Natasha en ik vieren kerst samen en we hebben zitten bedenken wat we gaan doen. Uit eten, naar het strand, zelf koken? We besluiten om een brunch te maken, naar het strand en daarna ergens te gaan eten. En we spreken af om een kerstcadeautje te kopen voor elkaar. Wat ik wil hebben? Ik heb geen idee.

Ik heb wel een idee voor Natasha. Door onze gesprekken over van alles en nog wat en in het bijzonder over onze persoonlijke ervaringen en gebeurtenissen die we hebben meegemaakt en door onze persoonlijkheden, weten we veel over elkaar. Ik weet dat zij een jaar geleden haar broer heeft verloren aan kanker. Daar is ze nog steeds niet overheen en dat is een van de redenen dat ze haar carrière als danseres en actrice vaarwel heeft gezegd en een cursus voor English teacher is gaan volgen, waarna ze eerst naar Sicilië in Italië is gegaan voor een paar maanden. Vlak voor kerstmis in 2008 is ze terug naar Engeland gegaan omdat haar oma op sterven lag. Na het overlijden van haar oma is heeft ze een ticket naar Australië geboekt en naar Cairns gevlogen. Haar focus is gericht om te kunnen werken met Aboriginals en inheemse mensen in de Northern Territory in Australië. Daarvoor heeft ze een universitaire master nodig die ze volgend jaar, als ze terug is, in Engeland wil gaan halen.

Alles bij elkaar had ik een paar keer gezegd dat ze het boek Eat, Pray and Love eens zou kunnen lezen. Net zoals ik er veel in herkende toen ik het had gelezen, denk ik dat zij er ook veel in zou herkennen. Niet zozeer in de feitelijkheden van waar deze vrouw is geweest en haar omstandigheden, maar meer in de zin van de beschrijving van allerlei gevoelens, gedachten, emoties en ideeën die ze heeft en heeft ervaren. ‘Ja … klinkt interessant ” zei Natasha toen. Maar ja… in tegenstelling tot mij koopt zij geen boeken om te lezen. Ze leest wel, maar niet heel veel ze zal niet snel een boek voor haarzelf kopen.

En dus weet ik een mooi kerstcadeau voor haar: dat boek ja. Ik ga naar de Book Exchange shop (tweedehandsboekenshop), waar ik het heb zien liggen. Helaas, alle exemplaren zijn verkocht. Er was gisteren een hele lading boeken uit Amerika gekomen met een paar exemplaren van dat boek erbij. Ik laat mijn telefoonnummer achter voor het geval iemand het boek komt ruilen.

En ik heb geluk: de volgende dag al krijg ik een telefoontje. Het boek is komen opduiken. En dus haal ik het meteen op. Nu heb ik het boek 2 keer in het Nederlands gelezen en ben ik wel benieuwd hoe ik het in het Engels zou ervaren. Hetzelfde dus, het is goed vertaald. Maar toch blijf ik vinden dat je de dingen in het Engels zo veel mooier en kleurrijker maar ook simpeler kan zeggen dan in het Nederlands. Het Nederlands is toch wat gelimiteerd wat dat betreft. Ik heb ook wel dat ik een Engels woord of zin in mijn hoofd heb, waar ik geen goed Nederlands woord of zin voor weet. Soms als je de woorden zou vertalen in het Nederlands, heb je voor 1 Engels woord een hele Nederlandse zin nodig.

(O, deze week heb ik maar 2 foto's... ik zou eigenlijk meer foto's kunnen nemen, maar ik vergeet mijn camera vaak de laatste tijd. Nu heb ik wel heel en heel erg veel foto's al, en ik heb er ook een flink aantal op mijn HYVES website gezet. Dus je kunt op Hyves (mijn naam intypen en zoeken als je geen hyves hebt) meer foto's zien, als je wilt.)

Maar ehh..... kan ik het land wel op tijd uit?

Reacties

Reacties

Bianca Rosenbrand

Lieve Melissa
Altijd weer een feest om je verhalen te lezen.
We wensen jou een hele leuke kerst en een spetterende jaarwisseling, wat wel even raar zal zijn zo ver weg!
Meid geniet ervan en kijk er naar uit om je volgende verhaal te lezen en weer nieuwe foto's te bekijken.

Liefs
Bianca

Tante marianne

Hi melissa
Vanuit wateringen wensen wij jou een zonnige kerst en een knallend oud en nieuw.Ik ben benieuwd hoe jouw ervaring is tijdens de feestdagen.Nu je pa is bij mij met oudejaarsav. Ge niet ervan de helft zit erop.
Groetje tante marianne en een liefs

Bieneke

Hoi Melissa,

Weer een spannend verhaal als ik me e-mail open doe en er staat weer een verhaal van jouw als eerst lees ik het dan en kan ik mee genieten, ja wat gaat dat snel he zo half jaar alweer,

Ik wens je hele fijne kerstdagen zal wel anders zijn, en een heel gezond 2010.

Heel veel liefs Bieneke

Jan en Matty

We zijn helemaal blij dat het goed met je gaat,en er nu echt van geniet van alles wat je mee maakt,het geeft je rust,en dat is belangrijk voor je komende yoga oefeningen. Leuk verhaal altijd van je,we kijken er altijd naar uit,je zal wel lekker bruin zijn,goed insmeren he'. bij ons is er heel veel sneeuw gevallen,nog nooit zo veel gezien. de poezen zaten gezellig naast elkaar naar de neervallende sneeuwvlokken te kijken,dat vonden ze heel bijzonder, prachtig vond Rene dat ,zo vredig allemaal.

Heel fijne dagen,en kusjes van ons allemaal.

Bianca en Frank

He Melissa,

Altijd leuk als er weer een mailtje van jou binnen is. Hele fijne dagen daar en maak er een geweldig 2010 van!

Maja

Hi Melis, goed te lezen dat je het naar je zin hebt en uitkijkt naar de 2e helft. Zal wel bijzonder voor je zijn de kerst en jaarwisseling daar vieren!
Wist je al dat shama haar visum voor australie heeft gekregen?
Ik wens je alvast hele gezellige dagen en een heel goede jaarwisseling!

Liefs Maja

Hans

Allereerst wil ik jou eem hele fijne kerst wensen, en nog een paar fijne dagen in het oude jaar. Ik hoop dat zo lang je weg bent je lekker door blijft gaan met verhalen schrijven zodat wij met jou kunnen mee genieten. Wat een witte kerst betreft hebben we een beetje pech , het kwam een week te vroeg, anders hadden we inderdaad een witte kerst gehad. Geniet nogmaals van deze kerstnzo ver weg en neem een lekker glas wijn enverder een fijne tweede gedeelte van deze reis gewenst. heel veel groetjes Hans.

Astrid

Lieve Melissa,

Ik kan me zo voorstellen dat het vreemd Kerstmis vieren is als het buiten zomer is. Weinig kerstgevoel, en mogelijk geeft dat jou best een beetje heimweegevoel. Ik vind sowieso dat jij je heel kranig door je verblijf in verre oorden slaat. Petje af!
Hier in Nederland hebben we een witte kerst, althans hij zette wit in en is nu flink aan het verregenen. Als deze troep gaat opvriezen, kunnen we beter op schaatsen de deur uitgaan.
Nou meis, ik wens je fijne kerstdagen en een spetterende jaarwisseling. En... last but not least... een heel gezond en gelukkig 2010.

Knuf, Astrid

Tante Ada

Nog op de valreep een fijne kerst en een heel gezond yogajaar 2010 toegewenst xxx Ja het schiet op met oud en nieuw in het vliegtuig naar je grote wens toe.
Nu weer afscheid nemen van wat je in Byron heb beleefd. kijk maar weer vooruit, op naar het volgende avontuur wij zijn er ook benieuwd naar. Hier in europa heeft het ontzettend gesneeuwd prachtig om te zien en jij ligt lekker op het strand in de hitte, leuk he. Nu
melissa een rustige jaarwisseling toegewenst. Wij gaan ook weer op pad met de Camper gr. Tante Ada en de rest

willem

Miranda heeft een poesje groeten Willem

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!